Vse večje vsakodnevne obremenitve obremenjujejo naše telo in duševnost. Z različnimi tehnikami joge si izboljšujemo zdravje in vzpostavljamo telesno, duhovno in duševno ravnovesje.

Predstavljamo vam 4 asane, s katerimi se boste sprostili in izboljšali prožnost svojega telesa. Asane so telesni položaji, v katerih dlje časa sproščeno vztrajamo. 

Na začetku in na koncu vsake vadbe se sproščamo, saj se je za pravilno izvajanje asan potrebno duševno in telesno sprostiti. Pomembno je tudi dihanje. Ob vsakem izdihu zavestno sproščajmo mišice. Asane izvajamo počasi in zavestno.

1. LADJICA / NAVASANA

Sedemo na tla s pokrčenimi nogami. Primemo se pod koleni, zravnamo hrbet in počasi stegnemo noge. Ko najdemo ravnotežje, spustimo kolena in držimo položaj za 5–8 mirnih dihov. Lažja različica: kolena ostanejo rahlo pokrčena, tako da so goleni vzporedne s tlemi. Na koncu z izdihom spustimo stopala na tla. Pomembno: hrbet ohranjamo vse čas raven!

2. OBJEM KOLEN / APANASANA

Ležemo na hrbet in objamemo kolena. Dihamo počasi in globoko, tako da pri tem čutimo premikanje trebuha in prsnega koša. Naredimo 5–8 dihov. Različica: ob izdihu glavo zasukamo vstran, ob vdihu jo vrnemo v začetni položaj; ponavljamo izmenično na levo in desno stran.

3. ZASUK / ARDHA MATSYENDRASANA

Sedemo na tla z iztegnjenimi nogami. Desno nogo pokrčimo in stopalo položimo na tla ob zunanji strani levega kolena. Levo nogo pokrčimo tako, da se s peto dotaknemo zadnjice. Z vdihom se vzravnamo in z izdihom zasukamo telo in glavo v desno. Z levo roko objamemo koleno, desno dlan položimo za hrbtom na tla. Po 5–8 dihih se z vdihom počasi obrnemo naprej. Ponovimo na drugi strani. Lažja različica: spodnja noga ostane iztegnjena. Pomembno: hrbet ohranjamo ves čas vzravnan! 

4. SFINGA / ARDHA BHUJANGASANA

Ležemo na trebuh in se opremo na podlakti. Popek je na tleh, komolci pa pod rameni. Prsni koš povlečemo naprej, ramena pa potisnemo navzdol. S podlaktmi se rahlo odrinemo od tal, tako da podaljšamo hrbtenico in vrh glave približamo nebu. Zadržimo za 5–8 globokih dihov. Spustimo se s počasnim izdihom. 

povzeto po P. Swami Maheshvwarananda: Sistem joga v vsakdanjem življenju