Poleg prehrane je za zdravo, aktivni življenje in dobro počutje ključnega pomena redna telesna vadba. Ne ekstremni športi ali maratonski podvigi – že 15 minut razgibavanja dnevno bo dovolj, da se bomo v svoji koži počutili bistveno bolje.

Preproste, a zato nič manj učinkovite vaje, ki vam jih predstavljamo tokrat, so znane tudi kot tibetanske vaje, saj jih že od nekdaj izvajajo tibetanski menihi, da bi dosegli fizično zdravje in vitalno življenje.

Najbolje je, da jih izvajate zjutraj, ko je vaše telo na najnižji točki dejavnosti, brez sile in naprezanja, sproščeno in ritmično. Najbolje je, da jih izvajate kar na tešče, sicer pa vsaj uro po zadnjem obroku. Pred obredom je dobro popiti kozarec ali dva mlačne vode, v katero lahko stisnete malo limoninega soka, kar je dobro za razstrupljanje telesa in hidracijo organizma.

Vsako vajo izvajajte samo do točke, ko postane neprijetno. Dihajte globoko v enakomernem ritmu s prsnim košem. Poslušajte svoje telo in število izvajanj uskladite s svojimi sposobnostmi; prvi teden izvajajte vajo trikrat, drugi petkrat in tako naprej do 21-krat. Vaje izvajajte samo v lihem številu ponovitev ter pazite na pravilen položaj hrbtenice.GIBALNE-VAJE-brez

  1. Roke iztegnemo, stojala postavimo v širino ramen. Sprostimo se in umirimo, nato se počasi zavrtimo okoli svoje osi v smeri urinega kazalca. S to vajo pospešimo pretok energije v telesu.
  2. Uležemo se na hrbet, dlani položimo ob telesu. Vsihnemo in hkrati dvignemo noge, glavo pa približamo prsim. Nekoliko zadržimo, nato pa med vdihom počasi spuščamo noge in glavo nazaj na tla.
  3. Pokleknemo na tla, dlani položimo na ritnici in glavo položimo na prsi. Pri tem mora biti hrbtenica popolnoma ravna. Počasi vdihnemo in potiskamo glavo nazaj kolikor lahko. Za nekaj sekund zadržimo in se počasi vrnemo v začetni položaj.
  4. Uležemo se na tla, stopala namestimo v širino bokov, roke ob telo, glavo pa položimo na prsi. Počasi vdihnemo in hkrati dvignemo telo tako, da naredimo most. Zadržimo dih, nato pa se med izdihom počasi vrnemo v prejšnji položaj.
  5. Roke in noge imamo na tleh, ležimo na trebuhu. Med vdihom medenico dvigujemo visoko v zrak, naslonimo glavo na prsi in zadržimo dih. Med izdihom medenico spustimo na tla in glavo potisnemo nazaj. Na koncu se za nekaj trenutkov uležemo na tla in se popolnoma sprostimo.

Sčasoma vaje postanejo del našega vsakdana in vsaka nova izvedba bo lahkotnejša in lažja.